חדר בריחה [אהבתי]

חדר בריחה / מייגן גולדין
ארבעה קולגות מחברה גדולה ומצליחה בשוק ההון מקבלים מייל זימון דחוף לפגישה חשובה שתשפיע על הקריירה שלהם. כשהם נכנסים למעלית, הם מגלים שהם בעצם בחדר בריחה אכזרי שמטרתו לא ממש ברורה להם. במקביל, אנחנו חוזרים כמה שנים אחורה לסיפורה של שרה הול, שהקשר שלה לארבעתם מתברר תוך כמה פרקים, ודרך נקודת המבט שלה אנחנו מתחילים לחבר את חתיכות הפאזל, להבין את הרקע שקדם להווה, וללמוד עוד על ארבעתם האנשים הכלואים במעלית.
חדר בריחה הוא ספר מתח מצויין. הוא לא מהספרים שבפרק האחרון מתגלה הפתרון שמפיל אתכם מהרגליים, אלא מסוג הספרים שהתמונה מתחילה להתבהר באיטיות כמו פאזל שמחברים עוד חלק ועוד חלק, וגם בשלב שאתם חושבים שאתם מבינים מי עומד מאחורי הכל – עדיין נשארות שאלות ה”למה” וה”איך”, ויש הנאה גדולה מאיך הכל משתלב אחד בשני והתמונה המלאה נחשפת.
אני לא יכולה להגיד שפתרון התעלומה היה אמין במאה אחוז, בעיני יש בו לא מעט חורים, אבל עדיין זה לא הרס לי כלום כי ההנאה היתה בדרך עד לשם – כל בניית התפתחות העלילה והדמויות והצורה שבה הכל התחבר.
מעבר להיותו ספר מתח שריתק אותי לכמה שעות רצופות סתם ככה באמצע שבוע (וזה די נדיר!), הספר הוא גם סוג של מניפסט-שנאה לכלוב הזהב של העבודה המטורפת בחברות הגדולות בוול-סטריט, שגורמת לאנשים רבים לוותר על הכל – משפחה, ערכים ופנאי – לטובת הצלחה, קריירה וכסף.
גם מורגש שהספר נכתב ע”י אישה, מאחר והוא מביא בצורה מאד כנה וברורה את הקשיים האמיתיים של להיות אישה שעובדת בסביבה גברית: ההטרדות, פערי השכר, הציפיות, ועוד. אני חושבת שהרבה נשים שעובדות בסביבות כאלו יוכלו להזדהות, והשאר – אולי להבין קצת מה עובר על הצד השני.
ידיעות ספרים שאוהבים | 360 עמ’ | מאי 2021 | תרגום: אסנת הדר

כתיבת תגובה