הרפתקאות יובל #2 – הסוד של סבא גדליה [אהבתי]

הרפתקאות יובל 2 הסוד של סבא גדליה

הרפתקאות יובל #2 – הסוד של סבא גדליה / אלדד אילני

על מה הספר?

את יובל בטח הכרתם בספר הקודם – התינוקת מסלובניה – אבל גם אם לא, לא נורא, הספר החדש עצמאי לגמרי. יובל שוב מקבל מהמורה עבודה מעצבנת לחופש – והפעם לכתוב על גיבור שהם מכירים באופן אישי. מאיפה הוא יביא עכשיו גיבור? למזלו ההורים שלו נזכרים בסיפור גבורה שסבא-רבא גדליה עשה כשהיה נער. בכל מקרה הם עמדו לנסוע אליו בחופשה כדי לסייע בבציר הענבים, אז שתי ציפורים במכה אחת! רק שלא ממש הכל הולך כמו שתוכנן – מתברר שהסיפור של סבא גדליה קצת שונה ממה שהיה באמת, ובנוסף הם צריכים להתמודד עם גנבים שמעלימים להם חלק מהענבים שהם בוצרים…

מה חשבתי עליו?

אלדד אילני כבר הוכיח את כשרון הכתיבה שלו בסדרה “הסיפור המושלם”, אבל גם לגיל גדול יותר הוא מצליח בענק. הספר משלב בין מתח ותעלומה נהדרת לבין ידע על ההיסטוריה של הארץ ותקופת הפלמ”ח, והשילוב הזה עובד מעולה. הסיפור מותח, מקורי, משעשע וכיפי, וסיפור מעניין זו הדרך הכי טובה לצבור ידע וללמוד על נושאים שלפעמים משעממים ילדים.

הסדרה נכתבת מנקודת המבט של אבא של יובל – כך שנוצרות סיטואציות מעניינות ומשעשעות סביב זה. אחד הדברים היפים פה זה שזו לא סדרה שצריך להרוג את ההורים כדי שהילד יוכל לצאת למסע, או לחילופין להשאיר אותם בבית חרדים מדאגה, אלא ההורים שותפים פחות או יותר לכל מה שקורה, גם אם חלק מזה בלית ברירה. אני חושבת שאחד הקטעים שהכי הצחיקו אותי כאמא זה הקטע שאמא של יובל צועקת על יובל ולימור (השכנה) שיותר ממה שהם צריכים לפחד מהגנבים – הם צריכים לפחד ממנה על מה היא תעשה להם אם הם יסתכנו ככה שוב. זה כתוב כל כך מצחיק ונפלא.

את הספר מלווים האיורים המעולים של יניב שמעוני, שאייר גם את ספריו הקודמים של אילני.

אפשר לקרוא את הספר גם בלי הספר הראשון – אבל אני ממליצה על שניהם. הספרים הם עם ניקוד חלקי – כלומר רוב המילים לא מנוקדות אבל יש מילים פה ושם (מילים פחות מוכרות או מבלבלות) שיש להן ניקוד מלא או חלקי. הספרים מתאימים בערך לגיל 8-12.

טריגרים ותכנים רגישים

בריונות ואיומים (עם סוף טוב כמובן).

בנוסף, הזיכרון של סבא גדליה כבר לא כל כך טוב ויש לו הרבה רגעי בלבול וניתוק.


הוצאת אגם | 220 עמ’ | איורים: יניב שמעוני | מאי 2024


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר אגם לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר אגם.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה