הקו החם לאהבה [אהבתי]


הקו החם לאהבה / לידור דוידוב Lidor Davidov
שחר לומד בכיתה י”א בכיתה רגילה, אבל החיים שלו לא רגילים. אבא שלו נהרג במלחמה כששחר היה קטן, ובן הזוג החדש של אמא שלו הוא גבר מכה ומתעלל.
מיקה לומדת בכיתה י”א בכיתת המצטיינים. במסגרת המחוייבות האישית היא מתנדבת לעמותת הקו החם – סיוע טלפוני לנוער במצוקה, אך היא מקבלת תפקיד משרדי, כי ללא הכשרה מתאימה אסור לה לענות לשיחות.
ואז החיים של שחר ומיקה נפגשים, ביותר ממובן אחד…
הספר מביא לנו את נקודות המבט של שחר ומיקה, כל אחד מנקודת המבט שלו על מה שקורה ועל החיים שלהם. בשלב מסויים מצטרפות עוד שתי נקודות מבט מעניינות: אמא של שחר, שמחליטה לנסות לצאת מהזוגיות המתעללת, ומייקי אח של מיקה – שמתמודד עם החיים שאחרי היציאה מהארון.
הספר היה מקסים ומרתק. הדמויות של שחר ומיקה היו אמינות ומהממות, ואולי לא פלא – בהתחשב בעובדה שמי שכתב את הספר בסך הכל בן 26 בעצמו והתיכון לא רחוק ממנו.
אהבתי גם את שתי נקודות המבט הנוספות. אני חושבת שהיומן של אמא של שחר היא תוספת מעניינת במיוחד בספר נוער, ויכולה אולי להאיר זוית חדשה עבור נוער שקורא את הספר.
גם הזוית של מייקי היתה מיוחדת. בניגוד למצופה, לא היה שם את החוויה של היציאה מהארון וההתמודדות עם ההסתרה, אלא להפך: מייקי כבר יצא מהארון בפני ההורים והם קיבלו אותו. אבל מה זה אומר בעצם “לקבל אותו”, אם עדיין יש מבוכה באוויר והם לא יודעים בדיוק מה להגיד ומה לא? הספר מטפל בנושא בצורה נהדרת.
כן היה אפשר להרגיש שמדובר בספר ביכורים (למשל יותר מדי דמויות שמדברות בסימני קריאה כשהן נסערות), אבל זה לא הרס את החוויה מהספר. על הדרך – ממליצה בחום לעקוב אחרי לידור באינסטגרם (lidorbooks), יש לו עמוד משובח במיוחד.
תכנים וטריגרים: זוגיות מתעללת, הריון לא רצוי אצל נערה, דיבורים כלליים על הנערים שפונים לעמותת הקו החם (למשל העובדה שילד עלול להתאבד), קללות (מלא! מלא מלא קללות מכל הסוגים, זה היה לי קצת מבאס). מקווה שלא שכחתי כלום. מתאים לנוער בוגר ומעלה.

כתיבת תגובה