העולם שמתחת לרגלינו [אהבתי]

העולם שמתחת לרגלינו / שרלוט גיליאן ויובל זומר
מה מתרחש מתחת לרגלנו, מתחת לרצפה, למדרכה ולאדמה? מה יש שם? מתברר שהרבה דברים: בעלי חיים, צמחים, מינרלים, סוגי סלעים, צינורות, כבלי חשמל, חוטי טלפון ועוד.
הספר היפהפה הזה לוקח אותנו למסע אל בטן האדמה ומשם חזרה החוצה, שכבה אחרי שכבה. הספר ממש מקיף את כל הנושאים – מצינורות ביוב ועד סלע געשי, כאשר בסוף הספר ניתן לראות ציור חתך רוחב של כדור הארץ ואת השכבות השונות שבו.
הספר עצמו די גדול והפורמט שלו מיוחד מאד: הדפים שלו מקופלים כך שאפשר לקרוא אותם כמו ספר (מלבד המסע מבטן האדמה החוצה ששם זה גודל של ספר וחצי), אבל גם אפשר לפתוח אותו לתמונה ארוכה מאד – תכינו לעצמכם 2.5 מטר פנויים על הרצפה! אני מצרפת תמונה של חלק מזה, רק שתבינו את היופי של הדבר הזה.
גם הכריכה מהממת – זה לא עובר בתמונה בפוסט אבל היא בולטת ומנצנצת באור בכל החלקים המיוחדים כמו טיפות מים או אבנים יקרות 🙂
הספר אמנם “עיוני” אבל מביא את המידע בצורה מאד מעניינת שפונה אל הקורא בצורה ישירה, למשל “מה קורה עמוק באדמה מתחת לרגליכם? בואו נציץ!” או – “החזיקו חזק כי הכל סביבנו עומד לרעוד. אנו נמצאים עמוק בתוך קרום כדור הארץ, והכל נע וזע כאן.”
הקראתי את הספר לבן הכמעט-6, היה ארוך אבל הוא נהנה מאד. הוא לא אהב את ציורי השלדים וביקש שנסתיר אותם בזמן ההקראה, אבל שמח לזהות מושגים שהוא מכיר ממיינקראפט כמו פחם או מגמה. חששתי באיזשהו שלב שהוא יתעייף בגלל האורך וכמות המושגים החדשים, אבל בסוף כששאלתי אותו איך היה הספר הוא אמר שהספר היה ממש טוב.
זה בהחלט לא ספר לקריאה חד פעמית, אלא ספר ידע שאפשר לחזור אליו שוב ושוב, להתעמק במושגים ולחפש פרטים קטנים באיורים המושקעים. הספר מנוקד ומתאים לכל ילד חובב ידע וסקרן (בגיל צעיר מאד אולי יהיה צורך בתיווך הורים על חלק מהמילים הקשות).
הוצאת שוקן | תרגום: יעל קליפר | כריכה קשה, מנוקד

כתיבת תגובה