הסיפור של נל הפיראטית [אהבתי]

הסיפור של נל הפיראטית / הלן ותומס דוקרטי
נל מגשימה חלום ומצטרפת לספינת פיראטים. יחד איתה היא מביאה ספר – המדריך השלם לפיראטים, שמלמד אותה כל מה שצריך כדי להיות פיראטית: איך לנווט, איך לחתור, אפילו איך לשטוף רצפה. אבל הקפטן לא חובב ספרים ומזלזל בספר, עד שאוסף של מקרים גורם לו להבין שהוא טעה. ובסוף הפיראטים אפילו מגלים אוצר בזכות נל… רוצים לנחש מה האוצר?
הסיפור של נל הפיראטית הוא ספר ממש ממש חמוד על נל ההרפתקנית, אבל הסיפור האמיתי הוא על אהבה לספרים, והחשיבות שלהם. נל מצליחה להציל את הקפטן והספינה בזכות מה שלמדה מהספרים, מתחבבת על הפיראטים האחרים כשהיא מספרת להם סיפורי מעשיות, ובאוצר שהם מוצאים יש (ספוילר ספוילר…) – המון המון ספרים, ונל מלמדת את הפיראטים שספרים הם ממש אוצר, הם יכולים להביא אותנו בדמיון למקומות מרוחקים והרפתקאות מסעירות, וגם ללמד אותנו דברים.
הספר מתורגם וכולו בחרוזים, משימה לא פשוטה עבור המתרגמת Galia Alony-Dagan אבל היא עומדת בו בהצלחה ומצליחה לשמור על חריזה טובה ומשקל טוב.
האיורים של הספר לא הכי מדהימים שראיתי, אבל הם ממש ממש עשירים בפרטים והומוריסטים ולכן אהבתי אותם מאד. בזמן הקריאה נהננו להצביע באיורים על פרטים שונים שהתחברו לסיפור או העשירו אותו, כמו המפלצת החמודה שמסתובבת סביב הספינה למרות שהיא לא מוזכרת בסיפור. הפיראטים באיורים (כולל נל) הם כולם סוגים שונים של כלבים, ובמקום רגל מעץ כמו שמקובל שיש לפיראטים בסיפורים – לפיראט הבולדוג יש רגל מ…עצם. יש עוד המון פרטים חמודים באיורים שכדאי לשים לב אליהם.
עד כמה הספר היה מלהיב ומצית את הדמיון? אחרי קריאת הספר, בן ה5.5 שלי שלף את קופסת הפליימוביל כולל ספינת הפיראטים, ובעזרת אחיו הגדול הם המחיזו לעצמם את הסיפור כולו (כולל שדרוג שלהם שבו פטרודקטיל שורף את הספינה ואז נל מתה. ה-סוף).
הוצאת כנפיים – ספרים לילדים ולנוער – כתר ספרים | תרגום: גליה אלוני-דגן | 42 עמ’ | כריכה קשה, מנוקד ומאוייר

כתיבת תגובה