המרגל מהקומה הרביעית [אהבתי]

המרגל מהקומה הרביעית / אורה מורג
כולם מכירים את הסיפור של אלי כהן, המרגל הישראלי הידוע. אבל רובנו מכירים את הסיפור רק בקווים כללים מאד, ולא יותר. אורה מורג, סופרת הנוער המוכרת, לקחה את סיפורו של אלי כהן, והצליחה להפוך אותו לספר נוער מרתק.
סיימתי את הספר בערב אחד. למרות שידעתי מה הסוף – ואולי דווקא בגלל זה – ממש הייתי במתח. העלילה מסופרת בצורה מרתקת, צבעונית וחיה, ומכניסה אותנו ללבה של סוריה של לפני עשרות שנים, לעולם הריגול, ולמדינת ישראל הצעירה.
הספר מלא בפרטים מעניינים – על אלי כהן ואיך הוא הגיע לעולם הריגול, על הדרכים שבהם השתמש להעביר מסרים, על המשפחה שלו שנשארה בארץ בלי לדעת שהוא מרגל… לפעמים היה קשה להיזכר שמדובר בסיפור אמיתי, מרגש ועצוב ולא בספר ריגול עלילתי לנוער של סופרת עם דמיון פורה.
במקביל לסיפורו של אלי כהן, חלק מהעלילה מוקדש גם לסיפור פחות מוכר (או לפחות אני לא הכרתי) של מרגל ישראלי נוסף בשם זאב גור-אריה שהתחזה לגרמני במצרים בשם וולפגנג לוץ. שני הסיפורים אמנם לא באמת קשורים אחד לשני אבל התרחשו במקביל ושניהם נתפסו באותה תקופה.
מורג שילבה בסיפור גם עלילה דמיונית שבה נוער יהודי בישראל ונוער בסוריה משתתפים בחוג חובבי רדיו ומצליחים לדבר ביניהם ולגלות על אלי כהן. בהקדמה לספר מבינים את השילוב הנחמד, וכמובן מובהר שהוא דמיוני.
הספר משולב גם באיורים של איל אילת. הוא לא מנוקד, ומתאים בעיני בערך מגיל 10 ומעלה פלוס מינוס. הספר מאד מותח ולעתים די מפחיד, במיוחד לאור העובדה שלספר אין סוף טוב, כך שבעיני הוא פחות מתאים לצעירים מדי.
הספר הוא ספר מספר 20 בסדרת ספרי המתח ההיסטורים של אורה מורג.
הוצאת שוקן | 280 עמ’

כתיבת תגובה