הילדה שרצתה [אהבתי]

הילדה שרצתה / מאירה ברנע גולדברג (איורים: רמי טל)
היה היתה ילדה שרצתה…. אבל ההורים שלה כבר הבינו לבד מה היא רוצה! בכל פעם שהילדה עשתה משהו קטן, ההורים שלה מיד הבינו לאן זה מתקדם. היא נועלת נעליים? היא בטח רוצה להיות שחקנית כדורגל! היא קוראת ספר על חלל? היא רוצה להיות אסטרונאוטית! וזוג ההורים המסורים עשו ה-כ-ל כדי לתת לילדה כל מה שהיא צריכה בשביל להגשים את החלום שלה.
אבל זה בכלל לא מה שהיא רצתה…
ממש בשבועות האחרונים מאירה ברנע גולדברג הוציאה את ספר הילדים השלישי שלה (אחרי “הילדה שניסתה” ו”רועי אמר” המצויינים). הגיבורה היא אותה ילדה מ”הילדה שניסתה”. במשך כל הספר היא מנסה להגיד להורים שלה מה היא רוצה אבל ההורים קופצים מיד ומנחשים במקומה בלי לתת לה הזדמנות להסביר. הם מוציאים הרבה כסף ואנרגיה כדי להגשים לה חלומות שהיא בכלל לא חלמה…
(מה היא באמת רצתה בסוף? אני אשאיר לכם לגלות!)
בן ה5 שלי נהנה מאד מהספר, השתעשע מחוסר ההבנה של כולם ונהנה לגלות “איסטר אגס” באיורים יחד עם האחים שלו. באופן כללי האיורים של רמי טל לא רק מדהימים ביופיים אלא ממש חלק מהסיפור. למשל, בכל עמוד הילדה עושה משהו אחר שגורם להורים לחשוב מה החלום שלה – והפעולה הזו נמצאת אך ורק באיור ולא בטקסט עצמו. הטקסט בספר ארוך משמעותית מהספר של הילדה שניסתה, הוא מתאים לילדים בגן וגם לראשית קריאה. 

בהרבה ספרי ילדים יש דיאלוגים שלפעמים לילד קשה לעקוב מי אומר מה. מאירה פתרה את הנושא ב”רועי אמר” בצורה ממש יפה, וגם בספר הנוכחי הבעיה נפתרה בעזרת בועות דיבור, וכך הילד יכול לעקוב בקלות מי הדובר בכל משפט אם ההורה מצביע על הטקסט בזמן הקריאה.
המסר של הספר מאד ברור, גם לילדים אבל עוד יותר להורים: תקשיבו לילדים שלכם. אל תחליטו במקומם על החלומות שלהם. אל תשליכו את הרצונות והחלומות שלכם עליהם. אל תפרשו כל פעולה שלהם כמשהו שצריך לקחת לקיצוניות, ואל תגזימו עם הלחץ עליהם אם הם לא באמת רוצים את זה.
ספר חובה לילדים, ולא פחות מזה – להורים.
כנרת זמורה דביר | 40 עמ’

כתיבת תגובה