דרוקי הדרקון לומד להרגע [אהבתי]

דרוקי הדרקון לומד להרגע / נירית אברהמי, איורים: עוזי בנימין
דרוקי הוא דרקון מלא רגשות – גם חיוביים וגם פחות, אבל הוא מתקשה מאד לשלוט עליהם, וכשהם מתפרצים – הסביבה נפגעת והחברים לא רוצים לשחק עם דרוקי. מי רוצה לשחק עם דרקון שמרוב שמחה הזנב שלו הורס את הכיתה, או שמרוב פחד יוצא לו עשן מהאף?

נירית היא יועצת חינוכית, פסיכותרפיסטית ומטפלת CBT (ועוד רשימה ארוכה של דברים…), והיא כתבה ספר נפלא שמציף את הנושא של קשיי ויסות רגשי. ילד שמתמודד עם קושי בויסות רגשי, בעצם מתקשה לשלוט ולאזן (לווסת) את הרגשות שלו, והם מתפרצים בעוצמה – ולעתים פוגעים או מרתיעים את הסביבה ופוגעים במיומנויות החברתיות. דרוקי פוגש בספר את ציפורת וחסידה, שמסבירות לו קודם מה בעצם הבעיה, ולאחר מכן נותנות לו עצות שונות איך להתמודד איתה.
הספר הוא כלי טיפולי גם למטפלים וגם להורים, שמסביר בצורה ברורה ונגישה איך אפשר להתמודד. בעתיד תצורף לספר גם חוברת עבודה לאנשי מקצוע והורים, לעבודה עם הספר.

למי שלא מכיר, הקבוצה השניה שאני מנהלת היא גם אני עם קשיי ויסות חושי. הרבה פעמים קשיי ויסות חושי וקשיי ויסות רגשי הולכים יד ביד וזה נושא שקרוב מאד ללבי כבר הרבה מאד שנים, ושימח אותי מאד לראות ספר שמנגיש את הנושא בצורה כל כך ברורה ויעילה.

הספר קצת ארוך – כמעט 30 עמודים – ויש בו גם מעט מילים גבוהות ולכן בעיני פחות מתאים לקטנטנים חסרי סבלנות אלא יותר לכיוון גן חובה ותחילת יסודי, אבל הכלים והשיטות שבו מתאימות לכל גיל.
בסוף הספר מצורף גם הסבר מקצועי על מהו ויסות רגשי, וגם הנחיות לביצוע השיטות והתרגולים כולל הצעות ורעיונות לפעילויות נוספות.

מומלץ בחום גם למטפלים וגם להורים לילדים בעלי קשיים בויסות הרגשי.

הוצאת ניב ספרים | 32 עמודים |

 

כתיבת תגובה