גברת בלום לא רוצה כלום [אהבתי]

גברת בלום לא רוצה כלום מאירה ברנע גולדברג

גברת בלום לא רוצה כלום / מאירה ברנע גולדברג

גברת בלום היא ילדה, אבל כבר קוראים לה גברת, כי ככה בדיוק היא מתנהגת. יום אחד הגיע קוסם לעיר – קוסם שמסוגל להגשים משאלות ולתת לכל אחד מה שהוא רוצה. אבל מה גברת בלום רוצה? כלום! ואף אחד לא מאמין לה…

גברת בלום לא רוצה כלום הוא ספר חמוד ממש עם מסר יפה. הוא מדבר על זה שלפעמים אנחנו מאד רוצים לעזור לאחרים, לשמח אותם או להבין מה הם צריכים, אבל לפעמים החיבוק שלנו חונק מדי. במקום לחשוב מה אנחנו היינו רוצים – אנחנו צריכים להקשיב יותר לצד השני ולמה שהוא אומר, גם אם קשה לנו לקבל את התשובה שלו. החברים של גברת בלום לא מאמינים לה שהיא לא רוצה כלום והם מנסים להציע לה רעיונות ולדחוף לה פתרונות שהיא לא רוצה ולא צריכה. הם משליכים מעצמם עליה וקשה להם לקבל את ה”לא” שלה. אבל כשגברת בלום אומרת לא – היא לגמרי מתכוונת לזה. וכששואלים אותה “אבל למה את כועסת. למה את לא מרוצה?” זה כי אף אחד לא טורח להקשיב לה, להאמין לה, ולסמוך עליה. במקום לעזור ולשמח אותה, הם רק גורמים לה לכעוס ולהיות לא מרוצה, כי מי לא היה כועס כשאנשים לא מקשיבים ולא מאמינים לו ובטוחים שהם תמיד יודעים יותר טוב ממנו?

בספר אין הרבה טקסט, וחלק מהטקסט חוזר על עצמו כך שהוא מתאים גם לצעירים. שימו לב שחלק מהסיפור מתרחש באיורים עצמם ללא טקסט – למשל כשהילדים אומרים “אני יודע מה גברת בלום רוצה”, ואז רואים באיור מה הם נותנים לה – זה קורה ללא מילים.

על האיורים אחראי המאייר המוכשר רמי טל, שאייר גם את שאר ספרי הילדים של מאירה. האיורים שלו תמיד יפים, עשירים ומלאים בפרטים.

למרות שגברת בלום היא דמות מספרי כראמל – אין צורך לקרוא את כראמל בשביל  להבין את העלילה. מצד שני, חובבי כראמל יהנו מהספר שנותן תשובה למה קוראים לגברת בלום ככה (עוד מגיל קטן!), ומהופעת האורח של כראמל בעמוד האחרון.


כנרת זמורה דביר | איורים: רמי טל | מאי 2024


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר הוצאת כנרת לחצו כאן. לקבלת 15% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר הוצאת כנרת.

כתיבת תגובה