בעקבות הנסיך האדום [אהבתי]

בעקבות הנסיך האדום / אורה מורג
בשנת 1972, באולימפיאדת השלום והאחווה שהתקיימה במינכן ואיפשרה לגרמנים הזדמנות שניה להתפייס עם העולם, מחבלים ערבים חברי ארגון ספטמבר השחור חדרו אל הכפר האולימפי וחטפו את הספורטאים הישראלים. לצערנו הגרמנים לא הצליחו לטפל במצב כמו שצריך ולא איפשרו למדינת ישראל להתערב, והסיפור לא נגמר עם סוף טוב. אבל מדינת ישראל לא הסכימה להבליג, ובמשך שנים הפעילה את לוחמי המוסד במטרה לחסל את כל חברי הארגון שהיו קשורים לפעולת הטרור, ובראשם עלי חסן סלאמה החמקמק, המכונה “הנסיך האדום”.
בעקבות הנסיך האדום הוא הספר ה-21 בסדרת ההיסטוריה לנוער של הסופרת אורה מורג, שלוקחת בכל פעם אירוע מרכזי בהיסטוריה של ישראל או העם היהודי, וכותבת עליו ספר – בד”כ בכיכובם של בני נוער. הפעם אחד מבני הנוער הוא ככל הנראה דמות אמיתית ולא מוכרת, שאורה הצליחה למצוא עליו פרטים (אם הבנתי נכון מההקדמה ומהתיאור בספר).
חלקו הראשון של הספר מתמקד באולימפיאדת מינכן – תיאור האירוע, החטיפה והרציחות. החלק השני מתמקד בנקמה וחיסול היעדים, כאשר השיא מגיע בחיסולו של הנסיך האדום. בתחילת הספר יש מעין הקדמה שקורית באולימפיאדה במינכן הרבה שנים קודם, שסוגרת מעגל עם הסיפור.
מאחר והסיפור מבוסס על אירועים אמיתיים, הוא כולל גם דברים שהם לא “הפי אנד”. רוב הספורטאים במשלחת נהרגו – חלק ישירות על ידי המחבלים וחלק בפעולת החילוץ הכושלת של הגרמנים, כך שבעיני הוא פחות מתאים לגיל צעיר מדי אלא בערך מגיל 10 ומעלה (תלוי בילד כמובן).
הוצאת שוקן | 260 עמ’ | ינואר 2022

כתיבת תגובה