ארלו פינץ בעמק האש [אהבתי]

ארלו פינץ בעמק האש / ג’ון אוגוסט

ארלו פינץ’ בן ה12 נאלץ לעבור עם משפחתו דירה לבית ילדותה של האם, שנמצא אי שם בחור כלשהו בהרים (פיין מאונטיין) בבית מוזר שבו גר דודם המוזר עוד יותר.
ארלו מצטרף לתנועת הנוער המקומית – “צופי היער” ואיתם הוא מגלה שפיין מאונטיין הוא מקום מסתורי ביותר שבו מתרחשים דברים מסתוריים ביותר.

זה הספר הראשון מתוך טרילוגיה. הראשון כבר תורגם לעברית, והשניים האחרונים יתורגמו בהמשך. זו עוד סדרת נוער-פנטזיה בסגנון הארי-פוטר-פרסי-ג’קסון: נער בתחילת גיל העשרה שמגיע למקום חדש ומסתורי, מכיר חברים חדשים (בן ובת כמובן), מגלה עולם קסום ומגלה על עצמו דברים מפתיעים.

הספר נחמד. בן ה13 שלי נהנה מאד.
אני כן הרגשתי שהכתיבה לפעמים מעצבנת וטרחנית אבל רוב הזמן היא בסדר. היו גם דברים שהרגישו לי קצת סותרים – כמו במקום אחד החברים מסבירים לארלו פינץ שמה שהוא רואה זה לא קסם, וכמה עמודים אחרי זה הם קוראים לזה קסם. או למשל שבהתחלה ארלו לא מכיר חלק מהמושגים והיצורים שהילדים מדברים עליהם והילדים נראים מופתעים, אבל כמה פרקים אחרי זה הם מסבירים לו שהדברים האלה קיימים רק במקומות מסויימים בעולם – אז למה הייתם מופתעים מקודם שארלו לא מכיר אותם?

אבל סך הכל היה נחמד, עוד סדרה חביבה לז’אנר. הספר נקי כמובן ולא יותר מדי מפחיד (יש מפלצות ורשעים, כן? אבל לא הרבה מעבר). אין לי מושג איך הספרים הבאים בסדרה, נקרא אותם כשיתורגמו (ואני מקווה מאד שהם יתורגמו, כי המון שאלות נשארו פתוחות כהכנה לספרים הבאים).

מתאים בעיני סביב גיל 10 ומעלה.

כתיבת תגובה