אלי ענבים [אהבתי]

אלי ענבים

אלי ענבים / מיה מיטב

אליהו ענבי (המכונה אלי ענבים) הוא הילד הכי שובב בקיבוץ, ואיכשהו הוא תמיד מוצא את עצמו מסובך בצרות. למרות שהוא בכלל לא מתכוון! אבל הצרות תמיד מוצאות אותו. בספר “אלי ענבים” תוכלו לקרוא שישה סיפורים חמודים (פלוס הקדמה שהיא סיפור בפני עצמו) על אלי וכל הצרות שהוא הסתבך איתן…

מה חשבתי עליו?

אלי ענבים הוא ספר חמוד ממש לגילי תחילת יסודי (א-ד). הוא מזכיר בסגנון את דוד אריה – מקבץ סיפורים משעשעים על דמות קבועה – רק שכאן מדובר בילד ולא מבוגר, ולא מדובר בספר פנטזיה.

הסיפורים של אלי ענבים מתרחשים בקיבוץ של פעם – בזמן שעוד היה בית ילדים ולא היו טלפונים ניידים. הקוראים הצעירים יוכלו להיחשף לתקופה ותרבות שהם לא מכירים (אלא אם הם בעצמם גרים בקיבוץ). וליתר ביטחון – בסוף הספר יש מילון עם מושגים שונים כמו סליק או פיילה, אם כי את רוב המושגים מסבירים גם תוך כדי עלילה. הסיפורים חמודים ממש ומשעשעים ומבוססים על סיפורים שקרו באמת לאחים הגדולים של מיה.

הספר מלווה באיורים המקסימים בשחור-לבן של הילה נועם. יש בערך איור אחד בממוצע לכל פרק, ולא מעט טקסט – כך שהספר מתאים או להקראה ע”י ההורים, או לילדים שקוראים לבד כבר באופן די שוטף ולא יבהלו מעמוד שלם של טקסט ללא איור. מצד שני, העובדה שהספר מחולק לסיפורים נפרדים (וכל פרק מחולק לתתי פרקים קטנים) מאפשרת לקורא הצעיר והמתחיל לקרוא את הספר במנות קצובות, בכל פעם רק סיפור אחד, ולמתחילים יותר – רק תת-פרק אחד.

בימי מלחמה כאלו, שתושבי קיבוצים רבים מפונים מביתם וקיבוצים שונים הושחתו ונפגעו, הספר הוא קרן אור קטנה והצצה לחיי הקיבוץ הנוסטלגיים. הספר גם מוקדש לילדי וילדות העוטף.


דני ספרים | איור: הילה נועם | 123 עמ’ | מרץ 2024


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.

כתיבת תגובה