אי האוצר [אהבתי]

אי האוצר – המדריך לפיסול בפלסטלינה / גילי דרובר
גילי דרובר היא אומנית פלסטלינה מוכשרת במיוחד. לפני מספר שנים, היא הוציאה את “היער הקסום” – מדריך לפיסול בפלסטלינה שמתמקד ביצירת יער קסום: מכשפות, שדונים, בקתות, חיות יער ועוד. לאחרונה, גילי הוציאה ספר נוסף בסדרה: אי האוצר, שהפעם מתמקד ביצירת אי אוצר יפהפה וכל מה שסביבו: פיראטים, בנות ים, חיות מים ואפילו ספינת פיראטים ענקית.
הספר לא מתמקד רק בפיסול עצמו אלא גם בכל מה שמסביב. הוא כולל הסברים בסיסיים על עבודה בפלסטלינה כמו ערבוב צבעים, כלים שימושיים לעיבוד החומר, ושימוש בדמיון כדי לתכנן את היצירה. ההסברים עצמם נהדרים, מנוקדים ומפורטים בשלבים הדרגתיים, ומכילים גם הצעות לשדרוג היצירות ופיתוח הדמיון.
בניגוד לספרי פלסטלינה סטנדרטים שמתמקדים כמעט תמיד בחיות פשוטות ומעט שלבים בסיסיים, הספר הזה ברמה הרבה יותר גבוהה ופחות מיועד לקטנטנים (אם כי בהחלט מתאים לגמרי גם למבוגרים!) – היצירות שיש בו הרבה הרבה יותר מקוריות, מושקעות ומדהימות. כך למשל, בעמודי ההסבר על התמנון – גילי לא הסתפקה בחיבור 8 רצועות לעיגול אלא גם פירטה איך להוסיף כתמי הסוואה, כפתורי הצמדה, ומרקם אמיתי שידמה תמנון חי (בעזרת מברשת שיניים משומשת!). התוצאה לא פחות ממעלפת!!! שימו לב שבגלל שהוא ברמה די גבוהה, יתכן שחלק מהילדים הצעירים או הלא מנוסים יצטרכו עזרה וליווי בכל מה שקשור למוטוריקה עדינה, תכנון כמויות, השוואת גדלים, חיבור חלקים עדינים וכו’.
הספר לא נעצר רק בהסברי הפיסול, אלא מכיל העשרה מרתקת בנושאי הפיראטים כמו פיראטיות ופיראטים מפורסמים או פרטי טריוויה מעניינים (ידעתם שצב נהר מרי יכול לנשום דרך הישבן?). פה ושם יש בספר גם בונוסים נוספים כמו למשל כרטיסיית הפיראט/ית שלי שבהם הילד יכול למלא פרטים על הפיראט (החל מהשם והכינוי שלו ועד כמה מקלחות הוא עושה בשנה).
דבר נוסף שמאפיין את הספרים של גילי הוא השוויון והערכים. גילי נותנת ייצוג שווה בין גברים לנשים (כן – גם בנות יכולות להיות פיראטיות!), ועמודי הבנות (פיראטיות, בנות ים) מופיעים לפני עמודי הבנים. גילי נותנת גם ייצוג למגוון גווני עור ואפילו בת ים נכה בכסא גלגלים.
הספר מאד מאד מושקע. קודם כל, עקבתי אחרי העמוד של גילי עוד כשהספר היה בתכנון, והיה אפשר לראות איך היא משקיעה בכל פרט הכי הכי קטן שיש. בנוסף, היא לקחה אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שילוו אותה בהכנת הספר. ובאמת, זה מאד מורגש. הספר מוקפד, יפהפה, כתוב היטב ומקורי.
המארז הגיע עם קופסה ענקית של פלסטלינה ב10 צבעים, סימניה, שפם + רטיה לעין (פיראטים עד הסוף!), ולוח חמוד ומקורי – שבו הילד יכול לראות מהו הכינוי הפיראטי שלו (דו צדדי, צד אחד לבנים וצד אחד לבנות). הקופסה עצמה מעוצבת בצורה מהממת – מ… פלסטלינה! גילי עיצבה בעצמה מפלסטלינה את קורות העץ וחלקי המתכת, התוצר עבר צילום מקצועי ועיבוד דיגיטלי והפך לפריסה של קופסה. התוצאה מושלמת.
הוצאת אצבעוני | 77 עמ’ | עורך: רמי שיר | ליווי מקצועי: ליאורה גרוסמן  | עיצוב גרפי: עינת שמשוני | צילום: ליאורה זייתון | הגהה: דנהב חיימוביץ | היער הקסום -גילי דרובר | היער הקסום -מכורים לפלסטלינה

כתיבת תגובה