אחסון קר [אהבתי]

אחסון קר / דייוויד קופ
לפני כמה עשרות שנים, רוברטו וטריני, צוות מהסוכנות להגנה גרעינית, מגלים פטריה קטלנית עם יכולת צמיחה מהירה במיוחד. הם לוקחים דוגמית ממנה למטרות מדעיות של הממשלה, ומשמידים את השאר.
עשרות שנים אחר כך, כשהפטריה כבר די נשכחה, שני שומרים צעירים בחברת מחסנים מגלים שיש תקלה באחד ממקומות האחסון בשטח. הם לא יודעים מה הם עומדים לגלות…
“אחסון קר” הוא ספר מתח מצויין, על גבול האימה. הסכנה בשטח היא לא ממפלצות או חייזרים אלא מאורגניזם שהצליח ללכת צעד אחד קדימה יותר מדי, זה הרבה יותר מפחיד.
אם בהתחלה נדמה שרוברטו וטריני הם הגיבורים הראשיים, מהר מאד הם מתחלפים בטי-קייק ונעמי – השומרים במחסן – שמתנהגים כמו בסרט אימה קלאסי.
העלילה נעה במהירות ולא חסה על אף אחד. האירועים זזים בקצב והסופר מצליח לשמור על מתח נהדר לאורך הספר.
החסרון היחיד של הספר הוא שמדי פעם – במיוחד בחצי הראשון של הספר – יש לסופר נטיה לעצור פתאום באמצע העלילה, ולהתחיל לתת לנו רקע על הדמויות, שלפעמים הוא לא רלוונטי בעליל (כמו דמות שמתה פרק אחרי זה), או שמרגיש לא רלוונטי באותה נקודה – למשל בשלב שדמות מרגישה עדיין כמו דמות משנה והיא לא מספיק מעניינת אותנו. וזה די מעצבן, כאילו – אנחנו באמצע המתח!!! מה אתה עובר פתאום לספר לנו על הנשיקה הראשונה של הדמות וחיי האהבה שלה? זה לא מעניין! אנחנו רוצים לראות מה קורה לה עכשיו!
המזל הגדול הוא שיש גבול כמה רקע אפשר לתת לדמויות, אז אחרי שנותנים את כל הפרטים האפשריים עליהן – במיוחד על חיי האהבה שלהן – סופסוף אפשר להמשיך את הסיפור ברצף בלי הפרעות.
זה הספר הראשון של דיוויד קופ, אבל יש לו כבר ניסיון בתסריטאות – בין השאר על התסריט של פארק היורה. אם הוא יוציא עוד ספרים, ברור לי לגמרי שאני ארצה לקרוא (רק מקווה שבספרים הבאים הוא יוותר על הקטע של לעצור כדי לספר לנו על הדמויות).
נ.ב. שם הספר בעיני ממש לא מושך (אולי רק בעברית זה לא נשמע טוב) – אבל הכריכה מצויינת. הלוואי ויוציאו עליו סרט.
כנרת זמורה דביר | מאנגלית: שאול לוין | יולי 2021 | 319 עמ’

כתיבת תגובה