אחד מאיתנו משקר [אהבתי]

אחד מאיתנו משקר / קארן מק’מנוס
חמישה נערים בכיתה י”ב נכנסים לריתוק: קופר הספורטאי החתיך, אדי הנערה העדינה והיפה, ברונווין החנונית החכמה והמצטיינת, נייט שמגיע ממשפחה הרוסה ויש לו רקע פלילי, ואחרון חביב – סיימון, הדחוי, שהקים אפליקציית רכילויות ופרסם באופן קבוע סודות פרטיים של תלמידי התיכון.
קצת אחרי שהריתוק מתחיל, סיימון נחנק מהתקף אלרגיה חשוד ובהמשך נפטר בבית חולים. המשטרה חושדת שמדובר ברצח, אבל כל מי שהיה בכיתה באותו זמן היו רק ארבעת הנערים האחרים.
הספר עובר בין נקודות המבט בגוף ראשון של ארבעת הנערים, ולאט לאט אנחנו מקבלים עוד מידע על הנערים, על סיימון ועל כל מי שסבב אותם. הספר מלווה את ההתרחשויות בחודשים שאחרי הרצח – כמובן גם על חקירת המשטרה (מנקודת המבט של הנערים) שנתקלת במבוי סתום, אבל גם על ההתמודדויות של הנערים עם החיים שאחרי: החשדות והדחיה החברתית, התקשורת והפפראצ’י, הסודות שלהם שנחשפים לציבור, ההתמודדות המשפחתית עם המצב. כמובן עד שמצליחים לגלות מי באמת רצח את סיימון…
הספר מרתק ומותח. בהתחלה הייתי קצת חסרת סבלנות כי רציתי כבר לדעת אם הניחוש שלי נכון, אבל העלילה הצליחה לתפוס אותי ממש חזק. הרגשתי שממש איכפת לי מהנערים וממה שעובר עליהם, במקביל לתעלומת הרוצח.
הספר הוא ספר נוער (ליתר דיוק נוער בוגר), שכמובן מתאים גם למבוגרים, אבל הוא מאד מתמקד בנוער ובחוויות של נוער כמו התאהבויות, דחיה חברתית או קבלה לאוניברסיטה, אז אני חושבת שנוער או מי שעדיין זוכר את עצמו כנוער הכי יתחבר לספר הזה מהפן הרגשי.
ואגב, אם קראתם את “אחד מאיתנו משקר” ומתחשק לכם לקרוא את הספר הבא (“אחד מאיתנו הבא בתור”), כדאי לכם לבדוק את מארז #1 של בוקופסה- bookufsa שמכיל את הספר השני עם עטיפה ייחודית+סימניה תואמת, ועוד כמה הפתעות מגניבות!
כנרת זמורה דביר | 2019 | 336 עמ’ | תרגום: יעל אכמון

כתיבת תגובה