משטרה (הארי הולה 10) [אהבתי]

משטרה (הארי הולה #10) / יו נסבו
שוטר נרצח באלימות באיזור שהיה בעבר זירת רצח לא מפוענח. אחרי מספר ימים נרצח עוד שוטר, גם הוא בזירת רצח ישנה של רצח שלא פוענח. ואז עוד אחד… צוות השוטרים המוכר לנו מהספרים הקודמים מנסה לפענח את התעלומה ולנסות ללכוד את “שוחט השוטרים”, תוך שהם בעצמם הפעם גם קורבנות פוטנציאלים.
יו נסבו, כמו תמיד, מצליח לבלבל את הקוראים כהוגן. מעמיס עלינו דמויות חשודות שכל אחת נראית בעלת מניע, אמצעים והזדמנות. ועד שאנחנו מבינים את המניפולציות ומחליטים לא להאמין לו יותר – נסבו עושה טוויסט על טוויסט והופך את הכל.
בספר יש 500+ עמודים, אבל המתח נשמר לכל אורכו. מי שמכיר את נסבו מהספרים הקודמים, יודע שהוא לא מהסס לפגוע בדמויות הראשיות וגם להרוג דמויות מרכזיות, ולא תמיד הכל הפי-אנד, וכך מצאתי את עצמי מדי פעם עוצרת את הנשימה ומדפדפת מהר קדימה רק כדי להציץ ולגלות שהכל בסדר ושהסצנה הנוכחית נגמרה כמו שצריך (ספוילר: לא תמיד). סיימתי את הספר חסרת נשימה ועם דופק מהיר. רכבת הרים אמיתית.
למרות שמדובר בתעלומה חדשה, הרקע לספר הוא המשך ישיר של הספר הקודם כך שיש לא מעט ספוילרים לספר #9 ורצוי מאד לקרוא אותם לפי הסדר.
אמנם יש בי פינה נוסטלגית חמה לטרילוגיית אדום החזה / נמסיס / כוכב השטן (מספר 3-4-5 בסדרה), אבל הספר “משטרה” הוא בהחלט אחד הטובים בסדרה.
ידיעות ספרים – בבל | 517 עמ’ | 2019 | מנורווגית: דנה כספי

כתיבת תגובה