אנשי המשמר [אהבתי]

אנשי המשמר / טרי פראצ’ט
אנשי המשמר הוא הספר ה15# שנכתב בעולם הדיסק, והוא ההמשך של הספר “שומרים! שומרים!” שהוא הראשון בסדרת השומרים. גם כאן, כמו ב”שומרים! שומרים!” אנחנו עוקבים אחרי אנשי משמר הלילה של העיר אנק מורפורק – קפטן ויימס, גזר, ושאר החבורה, שאליה מצטרפים גם כמה מגוייסים טריים.
הפעם הם עוקבים אחרי סדרת רציחות חשודה עם קורבנות כביכול ללא קשר ביניהם: ליצן, גמד וקבצנית, וכל זה במקביל להכנות של קפטן ויימס לפרוש מהמשטרה עקב השינויים בחיים שלו (שקרו בספר הקודם).
יש לי וידוי: בכל פעם שאני מתחילה ספר של פראצ’ט אני חוששת שאולי אני מגיעה עם ציפיות גבוהות מדי, במיוחד אחרי הנפילה שהיתה לי עם “צבע הכשף”. אבל הספר באמת היה טוב. אמנם הספרים של פראצ’ט תמיד מוזכרים כספרי סאטירה מצחיקים, אבל לא פחות מזה – הם גם ספרים אמיתיים עם עלילה אמיתית, דמויות מורכבות, ואפילו דרמה מרגשת. וכן, יש גם סאטירה – בעיקר ציניות מושחזת על יחס למיעוטים, גזענות ואפליה מתקנת. אבל היא לא באה במקום איכות העלילה והדמויות.
ומעל הכל כמובן עומד גזר, התת-סמל הנפלא ביותר שנוצר אי פעם. דמות שפשוט חייבים לאהוב (גם הדמויות האחרות בספר), וזה הכוח האמיתי שלו להשפיע סביבו. והוא הקסם האמיתי של הספר הזה.
אם מישהו כאן עוד לא קרא את סדרת עולם הדיסק – הספר הקודם, “שומרים! שומרים!” הוא בהחלט אופציה ראויה להתחיל איתה. אני חושבת שפחות כדאי להתחיל מאנשי המשמר שהוא ספר המשך.
עוד לא התחלתם את עולם הדיסק? בואו ל”עושה לכם סדר על עולם הדיסק“.

כתיבת תגובה