תלתן #1 – הפיל היודע [אהבתי]

תלתן הפיל היודע אשכר ארבליך בריפמן

תלתן 1 – הפיל היודע / אשכר ארבליך-בריפמן

על מה הספר?

תלתן בת ה10 חיה עם אמה הוטרינרית. יום אחד לקראת החופש הגדול, אמא של תלתן מקבלת הצעת עבודה להגיע לאפריקה לשבועיים ולבצע שם ניתוח עיניים לפילים, יחד עם מספר מנתחים נוספים. בשבועיים האלה תלתן מתוודעת מקרוב לחיי הפילים, הסכנות שהם עומדים בפניהם, וגם תעלומה מסוכנת.

מה חשבתי עליו?

כל מי שקרא את הספרים של אשכר, או לפחות מכיר אותה קצת, יודע עד כמה עזה האהבה שלה לטבע ולחיות. האהבה הזאת מתבטאת היטב בספר, בכל עמוד ועמוד. לפני כמה שנים אשכר טסה עם משפחתה לדרום אפריקה וביקרה במקלטי פילים, וכשחזרה לארץ זה היה רק טבעי שמתישהו יצא מזה ספר.

הספר משלב גם תעלומה על שתי פילות שנעלמות ממקלט הפילים. בזמן שהמבוגרים סביב תלתן ואקאני, חברה החדש באפריקה, מנסים  לחפש את הפילות – תלתן חושדת שלא מדובר בבריחה רגילה, ובסופו של דבר הם אכן מצליחים יחד לגלות את הפתרון.

בראש כל פרק – וגם בפרקים עצמם – יש איורים מקסימים של אביאל בסיל, שמוסיפים מאד לספר.

הספר מקסים ומצליח לשלב גם מתח וגם הרפתקה, והוא ראשון מתוך סדרה עתידית שהגיבורה שלו היא תלתן.

“תלתן” מתאים לנוער צעיר בגיל יסודי שקוראים ללא ניקוד – פחות או יותר 9-12, תלוי ברמת הקריאה של הילד. הספר בניקוד חלקי – רוב הספר לא מנוקד אבל מדי פעם יש מילים מנוקדות או מנוקדות חלקית.

אגב, בתחילת הספר יש הקדשה לאלדד – הלוא הוא אלדד אילני (“הסיפור המושלם”, “הרפתקאות יובל“) שספרו “הרפתקאות יובל 2 – הסוד של סבא גדליה” יצא ממש במקביל ל”תלתן”, גם הוא בהוצאת אגם.

טריגרים ותכנים רגישים

בספר יש כמה קטעים שמדברים על פגיעה בחיות – כולל הרג ופציעה, במיוחד סביב רצון של ציידים להשיג את חטי הפילים עבור מכירת השנהב.

בנוסף – יש כמה עמודים שמתארים די בפירוט את הניתוח שאמא של תלתן עושה לפיל. זה מתחיל עם תיאור הכנת הסביבה כמו מחט גדולה מאד, וממשיך בתיאור די מפורט שאני באופן אישי דילגתי עליו כי לא הייתי מסוגלת לקרוא את זה. אני גם לא רואה סדרות בית חולים. אז אם יש לכם ילד רגיש שקשה לו לקרוא תיאורים כאלה – אולי כדאי לסמן לו מראש על איזה עמודים לדלג (בפרק 13 – עמ’ 101 עד 106).

אם זה נחשב תוכן רגיש – אז יש מעט דיבור על משפחה חד הורית (תלתן הגיעה מהפריה מלאכותית ואמא שלה היא אם יחידנית, ולאקאני אין אבא כי ההורים שלו פרודים).


הוצאת אגם | 197 עמ’ | איורים: אביאל בסיל | מאי 2024 | כריכה קשה


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר אגם לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר אגם.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה