שיטת יאיא (YAYA) לאנגלית בקלות [אהבתי]

שיטת יאיא (YAYA) לאנגלית בקלות / איתן ארבל Eitan Arbel
הזיכרון שלנו עובד בצורה מוזרה. לפעמים לא נזכור מה אכלנו אתמול, אבל נזכור מה אכלנו במסיבה לפני חמש שנים. אחד הדברים שמשפיעים על היכולת של המוח שלנו לזכור פרטים, הוא הרושם שהשאיר אותו אירוע על המוח שלנו: אירוע מצחיק, מפחיד, מעניין, מפתיע – יצרב בזיכרון שלנו, בעוד סתם אירוע יומיומי רגיל במשרד כנראה ישכח מהלב. הדרך הזו להשפיע על הזיכרון הפכה לשיטת לימוד מוכרת שמאפשרת לזכור פריטים (למשל בלמידה למבחן) בעזרת סיפור שישאיר רושם על המוח, כמו סיפור מצחיק במיוחד. אבא שלי תמיד סיפר לנו איך הוא התערב עם המפקד בצבא מי יצליח לזכור יותר פריטים ברשימה של 100 פריטים. אבא שלי השתמש בשיטה הזו. וכמובן שהוא ניצח 😉
איתן ארבל לקח את השיטה הזו והפך אותה לספר חמוד שמלמד מאה מילים ראשונות ובסיסיות באנגלית ב10 נושאים, בכל נושא 10 מילים: צבעים, חיות, פירות, סלט ירקות, תארים, בית, משפחה, הגוף, ובית הספר. הספר מתבסס על ילד דמיוני בשם יאיא, שכביכול המציא את השפה האנגלית, והוא מספר לקוראים הצעירים למה הוא בחר בכל מילה. כך למשל הוא מספר להם בהומור שהוא קרא לצבע כחול “בלו” כי הדגים במים הכחולים עושים בלו בלו בלו, או למשל סיפורים הפוכים מהמציאות – כמו “אפל”, תפוח, שיאיא מספר שהוא החליט על המילה הזו כי הסמל של חברת אפל הוא תפוח. לכל מילה מוצמד גם איור מתאים, צבעוני ומשעשע שעוזר עוד יותר לקבע את המילה בזיכרון.
בתחילת הספר יש הקדמה שמסבירה על השיטה ועל הספר, וגם היא כתובה בצורה מעניינת והומוריסטית. לאורך הספר משולבים טיפים שונים להורים על רכישת השפה והמילים.
הספר ערוך נהדר ומעוצב בצורה מאד מקצועית ונעימה לעין. אמנם מדובר בהוצאה עצמית, אבל ממש מרגישים את ההשקעה בכל פרט ופרט. כך, למשל, בחלק מהסיפורים יש הערות להורים שנצבעו בצבע אפור כדי להבדיל מהסיפור עצמו. בכל תחילת פרק יש את רשימת המילים, והן כתובות גם בעברית, גם באנגלית, וגם בצורה שבה קוראים אותן בעברית (למשל “בְּלוּ”), מה שמאפשר לילדים לדעת איך לקרוא את המילה גם אם הם עוד לא יודעים את ה ABC.
הבן שלי בן כמעט 6 אוהב מאד הומור ומשחקי מילים (במיוחד בדיחות אבא…), והתלהב מאד מהסיפורים ומההומור שלהם, צחק ונהנה. כמובן שזה לא ספר שקוראים את כולו ביום אחד, בטח לא 100 מילים בבת אחת, אלא ספר ללמידה מתמשכת שמומלץ לחזור אליו לתרגול עד לקיבוע המילה בזיכרון.
על הספר כתוב שהוא לגיל 6-11, אבל לילדים חכמים וסקרנים שאוהבים הומור ומשחקי מילים אפשר בהחלט גם בגיל יותר מוקדם. וכן, יש גם מהדורה דיגיטלית.
שיטת יאיא לאנגלית בקלות | איורים: לינור ימינך, קריסטינה גיישין, קארין לוי | עריכה: עטרה אופק | עיצוב ועימוד: סטודיו עפעף

כתיבת תגובה