עץ הקסמים – הכיסא האדום [אהבתי]

עץ הקסמים – הכיסא האדום / אנדז’יי מלשקה
פיליפ בן ה12, טושקה בת ה11 וקוקי בן ה9 הם שלושה אחים שנתקלים במקרה בכסא אדום מכושף שיכול להגשים משאלות. בגלל טעות, על ההורים שלהם מוטל כישוף והם עוזבים את הילדים ומשאירים אותם אצל הדודה המאד לא נחמדה שלהם.
כאן מתחילה הרפתקאה מקסימה ומשעשעת – תחילתה בחקירת כוחות וגבולות הקסם של הכסא וסופה כמובן בהסרת הכישוף מההורים. הילדים יוצאים למסע למצוא את ההורים שלהם, נאלצים לקחת איתם את הדודה, ואחריהם רודף מקס – הנבל של הספר – שרוצה את הכסא האדום לעצמו.
בספר משולבים גם “צילומים” (או יותר נכון המוווווווון פוטושופ קצת מחריד לטעמי) מה שהופך את הספר ל”אמיתי” יותר, וזה ממש מגניב לילדים.
WhatsApp Image 2020-06-23 at 23.12.42
משהו שאהבתי בספר זה שכשהילדים מבינים שלכסא באמת יש כוחות קסם, הם לא ממהרים להשתמש בו מיד בלי מחשבה אלא מבינים שלמשאלות ולבקשות יכולות להיות גם תוצאות רעות שהם לא חשבו עליהם ולכן דואגים לעשות נסיונות עם הקסם של הכסא, ולהשתדל לבקש משאלות מדוייקות כדי שלא יהיו פשלות.
משהו אחד קטן מאד שלא אהבתי – הספר תורגם מפולנית, ובאיזשהו שלב הילדים מגיעים למדינה אחרת ונאלצים לדבר כמה משפטים באנגלית כדי למצוא את הדרך, ובתרגום לעברית אין תרגום למשפטים באנגלית (הייתי מצפה שתהיה כוכבית עם הערת תרגום למטה, או שיהיה כתוב הסבר בסוגריים). אמנם זה לא קריטי כי מדובר ממש ב2-3 משפטים ואפשר להבין לבד את ההקשר הכללי, אבל אני חושבת שזה סתם פספוס.
בסדרה יש 10 ספרים, שניים מתוכם כבר יצאו בעברית בהוצאת Locus – לוקוס (תחת “לוקוס פוקוס” – תודו שזה שם מגניב), והבאים יתורגמו בהמשך (כבר הכינו כריכות להכל!).
בן ה7.5 שלי ממש ממש אהב את הספר (וגם את הבא אחריו) ואפילו בן ה10.5 התלהב.
בספר יש 242 עמודים (שחלקם תמונות), והוא ללא ניקוד. הוא מתאים לגילאי יסודי.

כתיבת תגובה