עידן הקסם [אהבתי]

עידן הקסם / קרסידה קאוול
זאר הוא בן לשבט קוסמים אבל למרות שהוא הגיע לגיל שבו הקסם אמור להתבטא – הוא משולל כל יכולת קסומה. הוא הבן של מנהיג השבט, אבל הוא שובב ומרדן וחובב תעלולים.
משאלה היא בת לשבת לוחמים, נסיכה ובתה של מלכת השבט, אבל המאכזבת מבין כל אחיותיה. תמיד פרועה, מפוזרת, מגושמת, רחוקה מכל השאיפות של אמה.
שני השבטים נמצאים בסכסוך מתמיד אחד עם השני, אבל משאלה וזאר נפגשים בטעות ביער, כשכל אחד מהם יוצא בלי רשות לעשות דברים אסורים. הם מסתבכים בצרות ומסבכים אחד את השני בצרות גדולות עוד יותר…
ההתחלה של הספר קצת שיעממה אותי והרגישה ממש ילדותית ושנאתי ממש את האיורים בספר. אבל ככל שהתקדמתי העלילה התחילה לתפוס תאוצה והיתה הרבה יותר מעניינת, מותחת ומרגשת.
באופן צפוי – משאלה וזאר מתחברים ומשתפים פעולה למרות הסכסוך בין השבטים ומצליחים להתגבר ביחד על סכנות. אבל העלילה לא הרגישה כמכוונת-אג’נדה והכילה עוד הרבה יותר מזה.
רוב העלילה בספר היתה סגורה אבל היו כמה קצוות פתוחים, ו”המשך יבוא…”. מתברר שבחו”ל יצאו 4 ספרים בסדרה, אבל לא ראיתי שתרגמו שום המשך וזה די מבאס. מעניין אם יתרגמו בעתיד.
הספר מיועד לדעתי סביב גיל 9-10 ומעלה. אין בו אלימות גרפית מלבד סצנה אחת שבכלא מוצאים חדר מלא ב-ראשים… יש כמה קטעים מפחידים, כמו שיש בדרך כלל בספרי פנטזיה ומתח, אבל לא משהו חריג.
מרגנית כנרת זמורה דביר | 352 עמ’ | 2018 | תרגום: יעל אכמון 

כתיבת תגובה