מקס ואבירי הביניים [אהבתי]

מקס ואבירי הביניים / לינקולן פרס
בדריק ומקס הטרובדורים משוטטים מעיר לעיר, אבל כשהם מגיעים לממלכת שמשמיים הם מגלים שכל תושבי העיר הפכו למאד לא נחמדים, והמלך קונרד טוב הלב הוחלף באחיו גועליית המרושע. בדריק (שהוא דוד של מקס) נחטף על ידי המלך, וחבורת ילדים מצטרפים למקס למשימת ההצלה, שמתבררת כהרבה יותר גדולה מרק להציל את הדוד בדריק.
הספר משולב טקסט וקומיקס לסירוגין (לא מנוקד) והוא פשוט נהדר. יש בו קוסם כושל, מכשפה מרושעת, דרקון אמיתי, וילדים אמיצים במיוחד. ההרפתקה של מקס והחברים מרתקת ומשעשעת – אפילו הצליחה לשעשע אותי למרות שאני בכלל לא קהל היעד של הספר, ומצאתי את עצמי צוחקת כמה פעמים בקול. הטוויסטים חמודים ממש, הבדיחות מצויינות, ואפילו לומדים קצת היסטוריה על הדרך וגם מילים חדשות (מי פה יודע מה זה טרובדור בכלל? בספר יש הסבר!).
אבל יותר מהכל אהבתי את המסר של הספר – שלכל אחד יש אפשרות (וזכות!) לבחור מה הוא רוצה להיות, וזה לא משנה איפה הוא גדל, מי ההורים שלו, ומה המין שלו. בן של סייס יכול להיות סופר, ובת יכולה להיות אבירה. התחברתי מאד למסר החשוב הזה, במיוחד שגם אני בעצמי הלכתי בדרך שונה מאד ממה שניסו להסליל אותי (בחרתי להיות מתכנתת – מקצוע שלא ממש נפוץ אצל בנות דתיות יחסית למורות, גננות או עובדות סוציאליות).
כשניסיתי לחשוב עם מיכל פז איזה ספר הכי יתאים לפעילות בקבוצה, היא המליצה לי על הספר הזה שעמד בכל הקריטריונים שהצבתי לה, ואני חייבת לפרגן לה כאן על הבחירה המעולה. היא, אגב, גם העורכת האחראית של הספר, והוא באמת עשוי נהדר. פרגון נוסף אני חייבת לארז אשרוב המתרגם (אם יש לו פייסבוק תתייגו אותו בתגובות 🙂 ), שהתמודד בצורה ראויה לשבח עם כל מיני אתגרי תרגום בספר.
גם שלושת הגדולים שלי קראו את הספר בשבת ונהנו וצחקו… 🙂
הספר מתאים לגילאי יסודי פלוס מינוס, אבל הוא לא מנוקד.
הוצאת כתר ספרים | 279 עמ’ | תרגום: ארז אשרוב | כריכה קשה

כתיבת תגובה