לשבת לקום

לשבת לקום / מי-טל פוגל Meital Keisar Fogel
גאיה בת 33, נשואה+2, מורה, סך הכל החיים שלה רגילים לחלוטין. כשהחברה הכי טובה שלה נהרגת בתאונה פתאומית ובשבעה היא פוגשת גם חבר ילדות משותף, החיים שלה מיטלטלים. היא מתחילה לחשוב מחדש על הבחירות שלה, ועל משמעות החיים. היא מתחילה ללכת ל”שבעות” של אנשים זרים כדי לקבל תובנות חדשות, אבל בלי לשים לב – זה מגיע על חשבון על החיים הרגילים שלה: הזוגיות, הילדים והחברים…
“לשבת לקום” הוא הספר הראשון של מי-טל, אבל זה לא מורגש בשום שלב בספר. הכתיבה הדוקה ומלהטטת עם מילים ומחשבות. העלילה סוחפת ומרגשת. את הפרק האחרון קראתי עם דמעות, כאלו אמיתיות שהייתי צריכה טישו, והסוף מושלם. גם התוכן, וגם המילים המדוייקות בו הוא נכתב.

“את מבינה? אני לא ממש יודעת אם אני באמת ככה מאוהבת, אם באמת התחתנתי מאהבה או כי ככה היה צריך ונקלעתי איכשהו למצב; אם אני מורה כי אני אוהבת את המקצוע או כי ככה היה הכי מתאים; אם התחתנתי ושיניתי את שם המשפחה שלי אולי מהר מדי? אם אני מאמינה באלוהים כי ככה התרגלתי?”

את הספר קראתי ביום כיפור, יום של חשבון נפש וחשיבה מחדש על החיים. לא צריך להגיע למשבר אמצע החיים או מפגש עם מוות בשביל להבין מה עובר על גאיה – בסופו של דבר רובנו מגיעים לאיזשהו מישור יציב בחיים שבו כבר התרגלנו לסובב אותנו, וקשה לנו להתרגש מהשגרה היומיומית. הסיפור על גאיה מציב לנו מראה מול הפרצוף ומעביר לנו מסר על המשמעות האמיתית בחיים שלנו.
מי-טל כותבת ועורכת תוכן ועובדת עם אילן הייטנר שגם ערך את הספר שלה – ועובדת בונוס: זה הספר הראשון שהוא ערך. אני לא יודעת אם הספר היה ממש ממש טוב מלכתחילה או שהעריכה הצליחה להדק אותו, אבל התוצאה נהדרת. יש המון פעמים שחלקים בספר מתכתבים עם משפטים מוקדמים יותר באותו פרק או פרקים קודמים, וזה מושלם. גם אין פסקאות שנותנות הרגשה שהן שם רק כדי למלא חללים ולמרוח את הספר.
ספרי ניב | 247 עמ’
https://www.e-vrit.co.il/Product/22400/%D7%9C%D7%A9%D7%91%D7%AA_%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%9D

כתיבת תגובה