לכתוב מבראשית [אהבתי]

לכתוב מבראשית – כתיבה בהשראת פרשת השבוע / רחלי לביא (252 עמ’)
רחלי לביא היא עורכת, מתרגמת וכותבת סיפורי חיים. אבל היא החליטה לקחת על עצמה פרוייקט לשנה אחת: בכל שבוע, בלי לפספס, היא קראה את פרשת השבוע, והוציאה מתוכה נקודה אחת שקשורה לכתיבה. וכך, במשך שנה, בנתה את הספר “לכתוב מבראשית” שעובר על כל פרשות השבוע (וכבונוס – גם הפטרות המועדים), ונותן לקורא נקודות קטנות למחשבה מכל פרשה, שמתמקדות בעיקר בכתיבה.
כך, למשל, מפרשת בראשית אנחנו יכולים ללמוד איך לכתוב אקספוזיציה. מפרשת האזינו עולות נקודות למחשבה על מטאפורות והשימוש שלהן בכתיבה של סיפור או שירה. מספירת העם בפרשת במדבר מגיעים למקום של כל דמות בסיפור, לחשיבות שלה ולתרומה שלה לעלילה. חלק מהפרקים נותנים נקודות למחשבה על כתיבת הסיפור, העלילה, בניית העולם והדמויות, וחלק נותנים אתגרי כתיבה שונים כמו יצירת עולם עם טוויסט בהשראת עשרת המכות, או דמות בת אלמוות כמו שרח בת אשר.
קהל היעד של הספר, בעיני, הוא לחלוטין הקהל הדתי. הפרקים הקצרים לא באים לספר לנו את הפרשה מחדש, אלא מסתמכים על זה שאנחנו כבר מכירים את הפרשה, לפחות באופן בסיסי מסיפורי הגן או מדרשים מוכרים. כל פרק הוא ממש מעין “וורט” קצרצר על הפרשה שמשלב לתוכו גם אנקדוטות מהחיים ומכוון בסופו של דבר לכתיבה.
הספר מעוצב בצורה יפהפיה ונותן הרגשה ממש שהוא מתאים לארון הספרים היהודי: הגודל הקטן, הכריכה הקשה והכהה, ואפילו סימניית הבד המחוברת – ממש מזכירים סידור או חומש מהודר. את הספר מלווים האיורים של אביטל שיף. את העריכה והעימוד עשתה שרית קרקובר.
כל העיצוב של הספר ממש נותן חשק להפוך אותו ל”ספר מתנה” לכותבים דתיים. מקווה שיש לכם למי לקנות אותו (אבל גם לעצמכם זה נחשב מתנה!).

כתיבת תגובה