להתמודד עם זה יחד [אהבתי]

להתמודד עם זה יחד / רחלי בן עמרם 
נטע לא רוצה לקרוא סיפור, כי היא יודעת שאחרי הסיפור היא תצטרך ללכת לישון – וכשהיא הולכת לישון, מגיעות מפלצות שמפחידות אותה. כשהיא משתפת את אמא בחששות שלה, הן מצליחות יחד למצוא פתרון שירגיע את נטע.
כשנטע משתפת את אמא בחששות, אמא לא מבטלת את הדמיון של נטע ולא אומרת לה שהמפלצות לא אמיתיות – את זה נטע כנראה כבר יודעת עמוק בלב. במקום זה אמא קודם כל מודה לה על השיתוף, לאחר מכן מכוונת אותה להכיל את הפחד ולהבין שפחד הוא דבר לגיטימי שקורה להרבה אנשים (גם לה!), גם אם הוא לא תמיד רציונלי. ובסוף – אחרי שנטע קיבלה הבנה, הכלה ולגיטימציה לתחושות שלה – היא פנויה יותר נפשית גם לנסות לחשוב על פתרונות שירגיעו אותה.
“להתמודד עם זה יחד” הוא הספר השני של רחלי בן עמרם. הספר הראשון – “פתרון פשוט מאד” – נוגע בקונפליקט שונה אמנם, אבל הפתרון מורכב מתהליך דומה: שיתוף של אדם קרוב (הורה), הכלה והבנה של הרגשות המטרידים או השליליים תוך כדי הרגעה, חיבוק ולגיטימציה מצד ההורה, ולבסוף – מציאת פתרון פשוט שמקובל על שני הצדדים.
התהליך הנ”ל יכול להתאים כמובן כמעט לכל בעיה שנובעת מרגשות של הילד, ובעיקר – לנטרל את החשש מלדבר על פחדים. עצם הדיבור על הפחד בסביבה מכילה ואוהבת, היא כבר חצי הדרך להתמודדות, וחשש מלדבר על פחד (כי אולי יצחקו עלי או לא יאמינו לי) רק מעצימה אותו עוד יותר ולא מאפשרת לילד למצוא פתרון. ההתמודדות יחד עם חששות או רגשות מטרידים, היא חשובה מאד.
הספר, כמו קודמו, מלווה באיורים המתוקים של ויקי ספיר , ולא רק זה – אלא שיש בספר הפתעה: באיורים אנחנו מגלים שנטע היא בעצם אחות של לביא מהספר הקודם!
הספר מתאים לגיל הגן, ובאופן כללי לכל ילד שמתמודד עם פחדים.

כתיבת תגובה