כראמל 7 – סכנה בביצה [אהבתי]

כראמל 7 סכנה בביצה - ספר ילדים מאירה ברנע גולדברג

כראמל 7 – סכנה בביצה / מאירה ברנע גולדברג

על מה הספר?

בעקבות טעות מצטערת, גברת בלום מאבדת באופן זמני את הזיכרון שלה ועושה “ריסטרט” לאמצע הספר הראשון בסדרה. היא בטוחה שהיא באמצע ניסיון להשיג את הטבעות משלושת האחים, שהלנה עדיין עוזרת לה במזימה, וכמובן אין לה מושג מי זה ויש. במקביל, אמילי דיוויס – מנהלת בית היתומים מהספר הקודם – מנסה לנקום במשפחת ג’רום מסיבה שנגלה רק בהמשך. מה יקרה כשהתוכניות של גברת בלום ואמילי דיוויס יתנגשו? האם האינטרס שלהן יותר משותף ממה שחשבנו?

מה חשבתי עליו?

כראמל חוזר אלינו בעוד עלילה משעשעת, מקורית ומפתיעה, עם המון קריצות למעריצי הסדרה. היה משהו מאד כיפי ומצחיק לקרוא שוב את גברת בלום הרעה של פעם, עם כל הנוסטלגיה של זה. עוד דברים חוזרים מהספרים הקודמים – כמו פקד סמואל לינגהורן, מפעל המכוניות של גול וכמובן רינגו ששבה בסוף ספר 6.

“אז אתם רוצים לשלוח אותי, את רינגו המסכנה והאומללה, למשימה מסכנת חיים בעורף האויב? יצאתם מדעתכם?” רינגו השתוללה. “אני חזרתי על זה שוב ושוב ושוב והבהרתי – אני תמיד איתכם, אני חברת אמת שניתן לסמוך עליה בשעת צרה. אני אעשה הכל למענכם, אלא אם כן זה משהו מסוכן, או קשה, או לא נעים, או משעמם או סתם משהו שלא בא לי לעשות.”

היו כמה דברים שממש הצחיקו אותי בספר, כמו אוסף המפתחות של רינגו שהשתלב מצויין לאורך כל העלילה והתוכניות של גברת בלום, אבל אני חושבת שהכי הצחיקה אותי הדמות של סאז’ס ששוברת שיא מיוחדת של טפשות קומית עקבית והלוואי ונראה אותה שוב בספרים הבאים:

סאז’ס הוציאה מהתיק עט וכתבה על היד, “מילה זאת האמא”. (עמ’ 42)
—-
“היא טוענת שהיא נציגה של בית המשפט, ויש בידה צו עבורך.”
הוא הביט על מילה שכמעט נחנקה.
“איזה צו?” כראמל זינק.
“אני לא כל כך יודע,” מר בראון ענה. “היא ביקשה לדבר עם ‘מילה זאת האמא'”. (עמ’ 44)

הספר מכיל כמה טוויסטים, וגם סגירת מעגלים נחמדה עם הספר הראשון – חזרה לבית היתומים של ג’יין, הטבעות של האחים, ובמיוחד הקליף-האנגר שאיתו נגמר הספר.

מי שראה את סדרת הטלוויזיה, שם לב שבעונה הראשונה עיגלו את הדמות של גול והוסיפו לו כשרון חדש שהוא באמת טוב בו, וגול מתייחס לעצמו כ”עילוי”. מאירה החליטה לאמץ את התוספת וליישר קו גם לספרים, ובספר השביעי גול מקבל יחס של עילוי ומגלה בעצמו כשרון חדש אמיתי (לא מה שיש בסדרה). אולי בספר הבא גם הדמות של אל-אל תתעגל קצת יותר, אני בטוחה שאם כן זה יהיה מעניין. נשאר רק לחכות לחנוכה הבא!


כנרת זמורה דביר | 224 עמ’ | איורים: רמי טל Rami Tal | דצמבר 2022


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר הוצאת כנרת לחצו כאן. לקבלת 15% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר הוצאת כנרת.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה