חידת התאומים [ככה ככה]

חידת התאומים / סנדרין דטומב
זוג תאומים – בן ובת – נעלמים. גופתה של הילדה נמצאת לאחר כ3 חודשים, אך הבן לא נמצא מעולם. 30 שנה אחרי זה, ילדים מתחילים להעלם שוב באותה עיירה, בנסיבות שמזכירות יותר מדי את המקרה הראשון. העיירה היא כבר לא מקום בטוח. האם החוטף המקורי חזר? ומה קרה לפני 30 שנה?
“חידת התאומים” הוא ספר מתח מרתק. באמת מרתק. כבר בפרק הראשון הרגשתי איך המילים תופסות לי את הלב והוא מתחיל לדפוק. אם בהרבה ספרי מתח/בלשות אחרים יש אקספוזיציה עם רצח או חטיפה ולאחריה חקירה הדרגתית שבה מדי פעם יש טוויסט או גילוי חדש, כאן הסופרת לא מחכה אפילו רגע – בכל פרק יש תפנית, גילוי או התרחשות מפתיעה לחלוטין שמשנה את כל מה שחשבנו.
חידת התאומים הוא גם ספר קשה. הוא נוגע בנושאים שחלקם מאד “טאבו”-ים, וטריגריים מאד. החל ממוות וחטיפה של ילדים וכלה בדברים אחרים שהם ספוילרים, אבל בהחלט לא מדוברים בספרי מתח סטנדרטים. הספר עלול להיות מאד קשה לרגישים שבינינו, לא בגלל אופי הרציחות (אין שום דבר גרפי מזעזע כמו בספרות נורווגית) אלא בגלל שאר הדברים שיש מסביב, למשל בשלב שהחוקרים חוקרים כיוונים של פדופיליה או גילוי עריות בתוך המשפחה.
הסוף היה מאד מפתיע בעיני, לא צפוי ובהחלט לא סטנדרטי. אבל גם כמו שכתבתי – בהחלט לא קל.
יש כמה דברים בספר שהיו לי קצת מוזרים, כמו – למה לאף אחד שם אין סמארטפון למרות שממה שהבנתי הספר יצא במקור ב2018, למה לא מחטטים בפייסבוק של הילדים הנעדרים כמו שעשו עם הילדה הראשונה, ועוד כמה דברים קטעים בסגנון. אבל זה לא באמת הפריע לעלילה. גם הכתיבה עצמה היתה טיפה מעצבנת בעיני עם עודף סימני קריאה, אבל לא נתתי לזה להרוס לי.
גם התרגום מצויין, במיוחד שסנדיק דאג ל”הערת המחבר” בנושא מסויים שלא מוכר לקוראים הישראלים.
כנרת זמורה דביר | מצרפתית: שי סנדיק | 271 עמ’ | מאי 2021

כתיבת תגובה