בארץ השמיכה [אהבתי]

בארץ השמיכה

בארץ השמיכה / נטלי בלהסן

על מה הספר?

גיבורת הספר מתכוננת לשינה, ואוהבת לדמיין איך שמיכת הטלאים שסבתא תפרה לה, היא בעצם עולם דמיוני ומדהים. כל טלאי פותח לה דלת לייצוג אחר ומאפשר לה לדמיין את עצמה כנסיכה שמטיילת בארץ השמיכה. אבל אז היא מנסה לקטוף שושנתמים אחת, ו… אופס! חוט אחר משתחרר ונקרע, וכל השמיכה בסכנת פרימה איומה. אבל אל דאגה – הילדונת מגייסת את כל הידע ואת כל האומץ ומצליחה בסופו של דבר לתקן את הקרע, אולי לא באופן מושלם כמו סבתא שלה – אבל מספיק בשביל להציל את המצב.

עכשיו באמת כבר אין לי ברירה:
קרע בבד מתקנים בתפירה,
אך איך רדע לתפור, כשרק לפני שבועיים
למדתי לקשור שרוכים בנעליים?

מה חשבתי עליו?

“בארץ השמיכה” הוא ספר יפהפה שמתאים מאד לפני השינה, אך לא רק. יש בו מסרים של העצמה – על כך שאם קלקלנו אנחנו יכולים לתקן, ואנחנו לא צריכים להיות בשביל זה נסיכה או סבתא מיומנת בתפירה. בנוסף יש בו גם מסר אקולוגי – הקרע מתחיל כשהילדה מנסה לקטוף שושנת מים בכוח ולקחת מהטבע רק בשביל היופי.

אני ממתינה שניה או שתים בשקט,
מרימה שושנה, אבל היא לא מתנתקת.
למה היא קשורה? אני מחפשת, בודקת:
מלפנים, בצדדים, מעל ומתחת,
מזיזה בעדינות, מושכת, מותחת.

הסיפור כתוב בחרוזים זורמים ולא מאולצים, בשפה ברורה ומתאימה לגיל, עם שמירה על המקצב והמשקל (משהו שאני רואה שמקפידים עליו בכל הספרים של הוצאת כנפיים). התיאורים עשירים וממש עוזרים לקורא להרגיש את האווירה של הספר – משדה חיטה רגוע ועד סערה קשה שפורצת בעקבות הקרע.

אבל מה שבאמת באמת מיוחד בספר הזה, זה האיורים. לא מדובר באיורי צבע רגילים אלא בצילומים של מגזרות בדים. הספר הקודם של נטלי – “הנבט הקטן” – היה כולו ממגזרות נייר, וכאן – בארץ השמיכה – הכל עשוי מבד, וזה פשוט יפהפה, מיוחד ומקורי. האיור של הספר בעזרת הבדים לקח לנטלי כמעט שלוש (!!) שנים, אבל התוצאה כל כך מיוחדת ושונה בנוף שזה נראה לי היה שווה הכל.


הוצאת כנפיים וכתר ספרים | 36 עמ’ | ינואר 2023 | עריכה: רונית רוקאס


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.

כתיבת תגובה