אמת או חובה 2 – סיבוב פרסה

אמת או חובה 2 – סיבוב פרסה / לימור טלמור
אמת או חובה 2 הוא ספר שני בטרילוגיה, שיצא לאור ממש החודש (סקירה על הספר הראשון כתבתי כאן לפני כשבוע, מוזמנים לחפש).
אחרי שנה עמוסה ומטלטלת, החבורה המוכרת עומדת לעלות לכיתה ח’. הספר מלווה את החבורה במשך החודשים הראשונים בשנה: לאלה סופסוף יש חבר ראשון, מיכלי מתמודדת עדיין עם תוצאות האירוע של שנה שעברה, שי רוצה להקים להקה, אמיר מתקרב לחבורה בעוד אלון מתרחק, ותומי ואופיר מתרכזים בחברות ביניהם וקצת שוכחים את השאר.
הספר משקף באופן נפלא את חוויות גיל ההתבגרות והנערים מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים כמו היחס למיעוטים וקבלת השונה, שמירה על חברות מרחוק, הצטרפות של נערה חדשה בכיתה, יחס לבריונות, התמודדות מול ההורים ועוד.
הספר באופן כללי הרגיש מאד אקטואלי. בזמן שהחברה היהודית והערבית נמצאים כיום במתח פנימי לא פשוט, החבורה צריכה להתמודד עם החלטה גורלית: נער ערבי-נוצרי מוכשר ונחמד רוצה להצטרף ללהקה, והם מנסים להבין מה צריך להיות היחס הנכון מצדם, במיוחד לאור מה שקרה בספר הקודם.
בספר מוזכר גם הספר “עיניים אדומות” של מגי אוצרי, ספר דיסטופי, ומדברים על כמה זה לא הגיוני שוירוס יעבור בחיבוק – מה שהזכיר לי מאד את שמירת המרחק בקורונה ומעניין אם החלק הזה בספר נכתב לפני תקופת הקורונה או דווקא בעקבותיה.
בספר הנוכחי, הנערים מתנדבים במסגרת שכבתית, ואלה פוגשת לראשונה בסבתא שעוד לא זכתה להכיר ומחליטה שההתנדבות השנתית שלה תהיה לתעד סיפורי שואה – של סבתה ושל ניצולת שואה נוספת. במסגרת התיעוד, אלה נחשפת לסיפור שואה די קשה שכולל אובדן והישרדות, ולכן כמו בספר הקודם – הספר מתאים בעיני לגיל חטיבה ומעלה.
רימונים הוצאה לאור | 360 עמ’ | מאי 2021

כתיבת תגובה