אחד מאיתנו הבא בתור [אהבתי]

אחד מאיתנו הבא בתור / קארן מק’מנוס
עברה יותר משנה מאז האירועים שקרו בספר “אחד מאיתנו משקר“, ותיכון בייביו הוא עדיין מקום די גרוע ללמוד בו. הרבה מאד תלמידים מנסים לחקות את סיימון ולפתוח אפליקציות רכילות, למרות מדיניות בית הספר. אבל אז אחד מהם מצליח לתפוס את תשומת לב התלמידים עם רעיון חדש – משחק אמת או חובה: בכל פעם תישלח הודעה לקורבן אחר והוא יצטרך לבחור אמת או חובה. אם הוא יבחר אמת – יתפרסם עליו סוד. אם יבחר בחובה – הוא יצטרך לבצע משימה. אם הוא לא ישתף פעולה, אוטומטית הבחירה תהיה “אמת”.
הספר עובר בין נקודות מבט מגוף ראשון של 3 תלמידים – מייב (אחות של…), נוקס ופיבי, שהמשחק משפיע גם עליהם. הפעם הספר לא סובב סביב תעלומת רצח אלא בזהות מפעיל המשחק, ובעיקר בהתמודדות של 3 הנערים וסביבתם עם ההשלכות של המשחק החדש והאכזרי, במקביל לצרות החיים הרגילות – משפחה, התאהבויות וקבלה חברתית.
למרות שהפעם העלילה היא לא סביב רצח – היא עדיין מותחת ממש, והאמת היא שאני חושבת שהספר הזה אפילו יותר טוב מהספר הקודם. זה כנראה בעיקר בגלל הדמויות הראשיות. אם בספר הקודם הדמויות היו בהתחלה דמויות מאד קלישאתיות וסטריאוטיפיות (בכוונה) שהתפתחו בהדרגה עם הסיפור, ורובן היו דמויות בולטות בשכבה (הספורטאי, החכמה, היפה, הbad guy), כאן מהרגע הראשון הגיבורים הם הדמויות הפחות בולטות, והן מרגישות הרבה יותר אמיתיות, אמינות וקרובות ללב הקורא.

את הספר אפשר לקרוא בלי הספר הראשון כי יש בו פחות או יותר תקציר של האירועים הקודמים. מצד שני, הוא יספיילר לכם לחלוטין את אירועי הספר הקודם, כך שאם אתם מתכננים לקרוא את שניהם – חייבים לפי הסדר.

הספר מיועד לנוער בוגר ומעלה.


כנרת זמורה דביר | 334 עמ’ | מרץ 2021 | תרגום: יעל אכמון
* את הספר תוכלו לרכוש בחנויות ובאתר ההוצאה, וגם במארז #1 של בוקופסה- bookufsa – עם כריכה ייחודית וסימניה תואמת, ומספר מרצ’נדייז נוספים שקשורים לסדרת “מהעולם האמיתי” של כנרת.

כתיבת תגובה