אומץ (מעשיות מודרניות #2) [ככה ככה]

אומץ מעשיות מודרניות 2 הולי בלק

אומץ (מעשיות מודרניות #2) / הולי בלק

על מה הספר?

ואל בת ה17 לא האמינה שזה קורה לה. ככה פתאום באמצע החיים היא מוצאת את עצמה בורחת מהבית. היא פוגשת נער ונערה הומלסים נחמדים שמזמינים אותה להיות איתם, וכשהם מספרים לה שפיות זה דבר שבאמת קיים היא לא באמת מאמינה. האומץ שלה עומד במבחן כשהיא מאתגרת את לילי, הנערה, להוכיח לה את האמת.

מה חשבתי עליו?

אחרי שהספר “מנחה” (הקודם בסדרה) ממש זעק “אני ספר ביכורים”, הספר אומץ כבר ברמה הרבה יותר טובה, וזה מאד מורגש. הסיפור יותר מהודק, הדיאלוגים יותר טובים. אבל למרות שהכתיבה היתה הרבה יותר טובה, ברוב הספר לא מאד נהניתי.

ציפיתי לספר מלא בפנטזיה כמו הנסיך האכזר, אבל כמו בספר הקודם – הוא מתמקד בבת אנוש בעולם בני האנוש, ורוב הספר הוא סביב החיים שלה: איך היא בורחת מהבית, הופכת להומלסית, מתחילה להזריק סמים. בין לבין היא מתחילה לקבל הצצה לעולם הפיות והקסם, אבל זה קורה במינונים קטנים מאד, והמינון הזה לא סיפק אותי. לוקח הרבה מאד זמן עד שמגיעים לפנטזיה קצת יותר רצינית, ורק ברבע האחרון של הספר הצלחתי להכנס אליו באמת ולהתחיל להנות.

“גם אם משהו הוא רעיון גרוע, זה לא אומר שצריך להימנע מלעשות אותו.” (עמ’ 129)

הציטוט הזה הוא די התמצית של החיים של ואל בספר הזה. אין לי בעיה עם פנטזיה אלימה או כבדה, אבל קשה לי עם ספרים שמתמקדים בצד הרע של החיים. כשאני קוראת ספר פנטזיה אני לא רוצה לקרוא על בחורה שמזריקה סמים (גם אם לקראת הסוף יש לזה “חזרה בתשובה”). כל הרעיון של פנטזיה בעיני זה אסקפיזם, והספר הזה מחזיר אותי למציאות, ולא סתם מציאות אלא לחלק הכי מלוכלך שלה. אז לי קשה להנות מספרים כאלו – ומדמות ראשית כזאת – אבל אני מאמינה שיש הרבה שכן מתחברים לזה ויוכלו להנות יותר ממני.

העלילה של הספר היא יחסית מינימלית – יש בו רק כ200 עמודים, אז אל תצפו לפנטזיה אפית מלאת אקשן. יש בו תעלומה קצרה, פנטזיה, הצצה לחצרות ולמושגים שהכרנו בספרים הקודמים, אבל הספר נגמר מהר מאד, לפחות בהרגשה שלי.

חשוב לקרוא את הספרים לפי הסדר?

הספר ‘אומץ’ מתרחש באותו עולם של ‘מנחה’ אבל בקשר ביניהם רופף מאד, ואין צורך לקרוא את מנחה לפני זה. יש מצב אפילו שיש רפרנסים שפספסתי כי ‘מנחה’ כבר לא טרי לי בראש, וזה ממש לא קריטי לעלילה, שמתמקדת בדמויות אחרות לגמרי.

טריגרים ותכנים רגישים

בריחה מהבית, הומלסיות, הזרקת סמים (כולל תיאורים), רצח (גם של בעלי חיים), פציעות בדרגות שונות.

יש התייחסות ליחסי מין, לא מפורטים.


הוצאת מודן | תרגום: יעל אכמון | 221 עמ’ | מאי 2024


רכישת הספר בהנחה:

לרכישה באתר דני ספרים לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר דני ספרים.
לרכישה באתר בוקמי לחצו כאן. לקבלת 10% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר בוקמי.
לרכישה באתר אינדיבוק לחצו כאן. לקבלת 15% הנחה יש להוסיף את קוד הקופון realbooks באתר אינדיבוק.

כתיבת תגובה

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. חתול

    אני אהבתי את מנחה למרות שהוא היה קצת בוסרי ולא ברמה של הנסיך האכזר. בסוף העולם מופלא, יש תפניות לא צפויות בעלילה והוא אלים וציני.
    בגלל כמה ביקורות שליליות כמו שלך באתי אליו עם ציפיות נמוכות ואולי זה עזר.
    מקווה שאני אוהב גם את אומץ.

    1. Tamar Gur

      אז יש מצב טוב שתאהב את אומץ! אשמח אם תחזור ותעדכן 🙂